1. Generelle bestemmelser
Alle reklamasjoner behandles i samsvar med gjeldende lovgivning, spesifikt Forbrukerkjøpsloven for privatpersoner og Kjøpsloven for bedriftskunder.
Deler skal kun brukes til sitt spesifiserte formål og monteres av autorisert verksted, med mindre kunden kan dokumentere at monteringen er utført fagmessig.
Reklamasjonsfristen er 2 år for privatkunder og 1 år for bedriftskunder, med mindre annet er særskilt avtalt.
2. Krav ved montering
Alle deler må monteres av et godkjent verksted.
Ved reklamasjon må følgende dokumentasjon fremlegges:
• Faktura fra verkstedet som utførte monteringen.
• Diagnoserapport eller teknisk vurdering fra verksted.
• Tydelige bilder som dokumenterer skaden eller defekten.
3. Grunnlag for reklamasjon
Reklamasjon kan fremmes når:
• Varen har tekniske feil eller skjulte produksjonsfeil.
• Produktet har sviktet til tross for riktig montering og normal bruk.
• Kunden har mottatt feil del til tross for korrekt informasjon gitt ved bestilling.
4. Unntak fra reklamasjon
Følgende situasjoner omfattes ikke av reklamasjonsretten:
• Normal slitasje på forbruksdeler som bremseklosser, filtre og lyspærer.
• Skader oppstått som følge av feilaktig montering eller bruk.
• Montering som ikke følger produsentens anvisninger.
• Deler som er modifisert, reparert eller på annen måte endret fra originalstand.
5. Reklamasjonsprosedyre
Steg 1: Innsending av reklamasjon
• Fyll ut vårt reklamasjonsskjema på nettsiden under fanen "Skjemaer".
• Legg ved nødvendig dokumentasjon (kjøpsfaktura, monteringsfaktura, bildebevis og feilbeskrivelse).
Steg 2: Teknisk vurdering
• Normal behandlingstid er 10–14 virkedager.
• Det kan bli nødvendig å sende inn delen for ytterligere inspeksjon.
Steg 3: Avgjørelse og løsning
• Godkjent reklamasjon medfører at kunden tilbys ny vare, refusjon eller eventuell kompensasjon etter nærmere avtale.
• Avvist reklamasjon gir kunden skriftlig begrunnelse og eventuelt tilbud om reparasjon eller bytte mot betaling.
6. Returvilkår
Det er lov å ombestemme seg.
Vi tilbyr 30 dagers åpent kjøp. Returnerte varer må være ubrukte, uåpnede og i original emballasje uten tegn til bruk eller skade. Kunden dekker kostnader ved retur, unntatt når returen skyldes feil fra vår side (f.eks. feil levering, defekt vare eller annen feilvare).
For retur, fyll ut vårt returskjema som ligger tilgjengelig på nettsiden under fanen "Skjemaer". Følgende dokumentasjon må legges ved:
• Kopi av kjøpsfaktura eller ordrebekreftelse.
• Kort beskrivelse av returårsaken.
Returadresse og ytterligere instruksjoner blir gitt ved innsending av returskjema. Returer behandles normalt innen 10–14 virkedager etter mottak.
7. Retur av reklamerte deler (dersom påkrevd)
Deler som returneres på grunn av reklamasjon må være rengjort og uten ytre skader. Originalemballasje eller annen egnet emballasje må benyttes. Spesifikk returadresse oppgis ved reklamasjonsbehandling.
8. Kundeservice og kontaktinformasjon
For spørsmål eller assistanse, kontakt vår kundeservice:
E-post:
Telefon: +47 96 846 845
Åpningstider: Mandag–Fredag kl. 08:00–18:00, Lørdag kl. 08:00–14:00