Skip to main content

Slik kan du returnere i kundepanelet!

Velkommen til ditt personlige kundepanel hos TrollParts!
Når du registrerer en konto hos oss, får du automatisk tilgang til ditt eget kundepanel. Nedenfor finner du en kjapp gjennomgang av hvordan du kan bruke det!


Innholdsfortegnelse

1. Innlogging og SMS-verifisering

2. Hovedside

2.1 Dokumenter

2.2 Returer

3. Opprette retur

3.1 Start søk

3.2 Velg produkter

3.3 Returliste

3.4 Opprett etikett og forsendelse

3.5 Overlevering av pakken

3.6 Godkjenning av retur


Bruksanvisning for kundepanelet my.pages.trollparts.no

 

1. Innloggingsside og SMS-verifisering

Funksjoner:

• Språkvalg – flaggikon øverst til høyre (tilgjengelige språk: norsk, engelsk, polsk).

• Innloggingsskjema – felt for registrert telefonnummer.
• Kontaktpanel – rask tilgang til kontaktinformasjon for våre salgsrepresentanter.

Innlogging:

1. Skriv inn ditt registrerte telefonnummer i feltet midt på skjermen.
2. Klikk på knappen «Logg inn».
3. En SMS med en verifiseringskode blir sendt til det oppgitte nummeret.
4. Skriv inn koden for å få tilgang til systemet.

[skjermbilde–innloggingsside/verifisering]


Mangler du konto?

Hvis du ikke har en konto ennå, vennligst kontakt en av våre salgsrepresentanter:

• Aleksander – 925 50 175, Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

• Michał – 940 27 837, Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

• Krzysztof – 966 83 670, Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

• Sebastian – 408 45 792, Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

• Miłosz – 453 12 702, Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 

 


2. Hovedsiden

Etter vellykket innlogging kommer brukeren til hovedsiden.
Venstre side av skjermen inneholder navigasjonspanelet med fanene:

• Dokumenter

• Returer


Fanen «Dokumenter»

I denne delen finner du elektroniske versjoner av følgesedler, som også følger med hver levering i papirformat.

Tilgjengelige kolonner:

• Nummer – følgeseddelnummer

• Verdi – bruttoverdi for hele dokumentet

• Bestillingsnummer i katalogen – nummer fra B2B-systemet (Gearcode)

• Kommentar – tilleggsinformasjon eller registreringsnummer

• Dato – opprettelsesdato for dokumentet

•  Handlinger – interaksjonsmeny:

    • (øye) – detaljvisning av følgeseddelen

    • (pil ned) – forenklet visning av dokumentet

[skjermbilde–visningavfølgesedler]

[skjermbilde–visningavfølgeseddel–individuelldokumentvisning]

 


Fanen «Returer»

I denne delen finner du all informasjon knyttet til returer. Den gir mulighet for:

• søk,

• filtrering,

• statuskontroll,

• generering og utskrift av fraktetiketter.

Venstremenyen inneholder:

• Opprett retur

• Alle returer

• Opprettede returer

• Godkjente returer

• Avviste returer

Tilgjengelige kolonner:

• Følgeseddelnummer

• Navn – delens navn

• Referanse – delnummer

• Returdato – dato for opprettelse

• Oppdateringsdato – dato for statusendring (f.eks. etter mottak på lageret)

• Status – gjeldende returstatus

• Returnummer – returens nummer

• Pakkenummer – nummer på pakken/etiketten

• Handlinger – handlingsmeny:

   • (eske) – opprett etikett

   • (skriver) – skriv ut etikett
   
   • (papirkurv) – slett retur

 

[skjermbilde–visningavreturer]

 

3. Opprette retur


Trinn 1: Start søk

Klikk «Opprett retur».

• I søkefeltet kan du skrive inn: delenummer, delnavn eller dokumentnummer.

• Feltet aktiveres etter at minst 3 tegn er skrevet inn.

• Resultatene vises som blå lenker for å opprette retur.

 

[skjermbilde–søketterretur]

 

Trinn 2: Velg produkter

• Klikk på følgeseddelnummeret.

• Du blir sendt videre til panelet «Velg produkter for retur».

• Velg produktene og mengden.

• Velg returårsak fra listen:

   • skadet produkt,

   • feil produkt,

   • defekt produkt,

   • produkt ikke tilgjengelig,

   • annen grunn.

• Klikk «Opprett retur».

 

[skjermbilde–valgavdelerfradokument]

 

Trinn 3: Returliste


• Den opprettede returen vises under fanen «Alle returer» samt i seksjonen «Opprettede returer».

• Du kan gjenta trinn 1–2 for å legge til flere linjer.

 

[skjermbilde–returliste]

 

Trinn 4: Opprett etikett og forsendelse

• Den blå rammen med telleren viser antall returer som kan sendes.

• Klikk «Pakk sammen» eller bruk eskeikonet.

• I panelet for etikettoppretting velger du produktene som skal pakkes og klikker «Opprett pakke».

• Når pakken er opprettet, vises en grønn knapp «Last ned etikett».

 

[skjermbilde–panelforopprettelseavetikett]

 


[skjermbilde–panelforopprettelseavreturforsendelse–utskriftavetikett–statusmelding]

 

[skjermbilde–ferdigetikett]

 

Trinn 5: Overlevering av pakken

• Pakk de valgte delene sammen med etiketten i én transportpakke.

• Overlever pakken til Trollparts-sjåføren.

• Når pakken er registrert på lageret, blir returstatusen oppdatert.

 

Trinn 6: Godkjenning av retur

• Lageret analyserer returen og tildeler status:

   • Godkjent,

   • Avvist.

• Oppdateringsdatoen endres automatisk.